Peringatan atas diri...

Dari Abu Hamzah, Anas bin Malik r.a, pembantu Rasulullah saw. meriwayatkan dari beliau, bahwa Nabi S.A.W. bersabda, "Seseorang dari kamu tidak akan beriman dengan sempurna), sehingga mencintai saudaranya sama seperti mencintai dirinya sendiri."
[Disepakati oleh Bukhari dan Muslim]

Peringatan atas diri sendiri.
"Sampaikan dariku walau satu ayat" Seolah telah diwajibkan atas semua umatnya untuk kerja/usaha dakwah pada umat akhir zaman ini... Bukan lagi seolah bahkan memang wajib bagi umat yang telah mengaku dan bersaksi bahawa baginda adalah utusan ALLAH dan kita adalah umatnya yang mengaku menjadi umatnya... Tidak boleh tidak untuk kata "tidak" pada perjuangan, pengorbanan ini... Walau apa pun yang terjadi... kita tetap akan menjadi umatnya hingga akhir hayat.. Takkan ada lagi utusan selepas utusan terakhir ini..

Bukan ingin menyangkal, bukan ingin membantah bahkan tetapi untuk berterima kasih pada semua atas peringatan yang diberi... Tak kira siapa pun... Dalam blog ini tiada niat untuk menegur atau membina peribadi insan lain... Bahkan untuk membina diri sendiri yang sedia ada lemah dan dhaif serta hina di sisi ALLAH yang maha esa..
untuk mereka yang memberi sebarang komen bahawa untuk apa blog ini dibina dan setiap point yang dusulkan, terima kasih diucapkan.. Mungkin apa kesalahan yang terjadi tidak ana disedari dan mungkin terlalu banyak kesalahan yang telah dilakukan... ASTAGHFIRULLAH...

Semoga kita ditempatkan di syurga ALLAH dan moga syafaat nabi sentiasa bersama... Cinta ALLAH.. Cinta Rasul.. Cinta Al Quran.. ALLAHU AKBAR!!

0 Pandang, Baca, Ulas, Sampaikan.:

© ©COPYRIGHT 2005 - 2009. TSMC. Design by ; KUPIAH KELABU

Stick Figure Family at FreeFlashToys.com
Make your Stick Figure Family at FreeFlashToys.com